Wyższy poziom marketingu, czyli filmy promocyjne

Tego typu materiały nie są zwykłą reklamą. Najczęściej trwają dłużej niż tradycyjne spoty i przekazują więcej informacji o produktach. Najważniejsze jednak, że, z reguły, są ciekawsze i balansują na granicy paradokumentu.

Dlaczego film promocyjny jest skuteczną formą reklamy?
W jaki sposób realizować klipy promocyjne?
Jak kanały dystrybucji wybrać dla filmów promocyjnych?
Jakie błędy najczęściej popełniane są przy produkcji filmów promocyjnych?
Czy wiesz, że film promocyjny w doskonały sposób może zaprezentować produkty lub usługi?

Oryginalne środki wyrazu

Wszystkie badania wskazują, że przekazy promocyjne w formie filmów są bardzo skuteczne. Nie od dziś wiadomo, że łatwiej obejrzeć wideo niż zmusić się do przeczytania długiego tekstu. Do tego, oczywiście, film dysponuje specyficznymi środkami wyrazu, niepowtarzalnymi, bardzo silnie wpływającymi na naszą podświadomość. A reklama często właśnie bazuje na oddziaływaniu podprogowym.

Niektóre firmy produkujące filmy pomagają również wybrać optymalne miejsce dystrybucji przygotowanego materiału.

Co po produkcji?

Załóżmy, że mamy już zrealizowany klip promocyjny. Co dalej? Wbrew pozorom, jest to ważne pytanie. Zdarzają się, niestety, takie firmy, które nie bardzo wiedza, co zrobić z posiadanym już materiałem promocyjnym. Jest to związane z błędami, które popełniane są na etapie przygotowań filmów. Z góry trzeba ustalić, do kogo kierujemy nasz przekaz i jakie kanały dystrybucji filmu będą brane pod uwagę.

Jednym z ważniejszych elementów realizacji filmu jest scenariusz.